Kan komma plötsligt.......
Och av bilkörning.
Hatar när det snöar när man ska köra långt *morr*
15 jan. 2013
14 jan. 2013
En dag i Fagersta
Mycket spännande dag i butik i Fagersta.
I morgon går färden för jobb i Västerås.
Sedan återstår 3 dagar i Solna denna vecka.
En dag går till att lära mig ett nytt personalplaneringssystem.
Det ska bli spännande att se om man kan " vara jävig" i sitt tyckande angående detta.
Jag ska iallafall ge det en chans.
Det lilla jag har sett så verkar det iallafall väldigt lättjobbat.
Tur :-)
Någon gång i veckan ska jag också försöka klämma in mej för att göra nya naglar.
Puh......undrar när?
Eller ska jag helt enkelt sluta göra naglar......hmmmm.
Tar mej en funderare på det över natten tror jag.
Natti
I morgon går färden för jobb i Västerås.
Sedan återstår 3 dagar i Solna denna vecka.
En dag går till att lära mig ett nytt personalplaneringssystem.
Det ska bli spännande att se om man kan " vara jävig" i sitt tyckande angående detta.
Jag ska iallafall ge det en chans.
Det lilla jag har sett så verkar det iallafall väldigt lättjobbat.
Tur :-)
Någon gång i veckan ska jag också försöka klämma in mej för att göra nya naglar.
Puh......undrar när?
Eller ska jag helt enkelt sluta göra naglar......hmmmm.
Tar mej en funderare på det över natten tror jag.
Natti
Kul kille.....
Tänk att det föds nya ord hela tiden....
Och det är inte jag som hittar på dom.
Idag går färden till Fagersta.
Det blir en lång dag.
Och det är inte jag som hittar på dom.
Idag går färden till Fagersta.
Det blir en lång dag.
13 jan. 2013
snö
Fia är ute i snön.
Vi har ju inte satt något tak över kattgården ännu och hon är jättesugen på att hoppa från räcket på förstukvisten till balkarna som ska hålla taket.
Det är ett nätt litet hopp på ett par meter men baske mej vet om hon inte kommer att greja det en dag.
Som tur är så kom det lite mer snö att leka med så hon håller sej på marken.
Varje steg hon tar får ju snön att sprätta till så man kan säga att hon leker med varje steg hon tar :-)
Gullfia
När man har varit ute en stund så är man kalla och frussen och då är det skönt att klämma ner sej hos storasyrran lite. Oavsett hur litet eller stort hon ligger:
Önskar alla en bra dag!
Vi har ju inte satt något tak över kattgården ännu och hon är jättesugen på att hoppa från räcket på förstukvisten till balkarna som ska hålla taket.
Det är ett nätt litet hopp på ett par meter men baske mej vet om hon inte kommer att greja det en dag.
Som tur är så kom det lite mer snö att leka med så hon håller sej på marken.
Varje steg hon tar får ju snön att sprätta till så man kan säga att hon leker med varje steg hon tar :-)
Gullfia
När man har varit ute en stund så är man kalla och frussen och då är det skönt att klämma ner sej hos storasyrran lite. Oavsett hur litet eller stort hon ligger:
Önskar alla en bra dag!
12 jan. 2013
Helg
Fy tusan så gött.
Har bara slappat idag.
Det är jobbigt att byta jobb :-)
I morgon ska det firas födelsedag och jag tänker fuska.
Jag tänker nämligen inte baka en endaste liten bulle utan köpa alltihop.
Vuxenpoäng på den va!!?? :-)
Har bara slappat idag.
Det är jobbigt att byta jobb :-)
I morgon ska det firas födelsedag och jag tänker fuska.
Jag tänker nämligen inte baka en endaste liten bulle utan köpa alltihop.
Vuxenpoäng på den va!!?? :-)
8 jan. 2013
Årets första arbetsdag
Efter en skön ledighet så har jag nu avverkat årets två första arbetsdagar.
Det vart två kursdagar i Konsultativt arbetssätt.
Har fått med mej mycket bra men lite svårt är det att se vad jag kan tillämpa eftersom jag ännu inte jobbat "ute på fältet" här.
På torsdag är det dax för första resan. Den går upp till Gävle.
Tack och lov endast en dagstripp så det är lite mjukstart :-)
Får åka ihop med de andra tjejerna till en början men eftersom jag har jobbat med snarlika arbetsuppgifter tidigare så går det nog rätt snabbt att lära sej det nya arbetssättet.
Nog pratat om det.
Gårdagen avslutades med champagneprovning.
Vi fick en lektion i hur champagne framställs, när det får kallas för champagne, hur många jäsningar det ska vara och hur flaskorna ska förvaras under jäsningsprocessen.
Även vilka druvor som ska ingå.
Det där är en hel vetenskap men vad som var intressant var vad motsvarigheten från andra länder heter. Ex i Frankrike heter det Cava.
Vi fick smaka ett jättegott mousserande vin också från Sydafrika.
Nu blir det lite tv och sen kommer jag somna gott.
Hoppas ni gör det med.
Kram!
Det vart två kursdagar i Konsultativt arbetssätt.
Har fått med mej mycket bra men lite svårt är det att se vad jag kan tillämpa eftersom jag ännu inte jobbat "ute på fältet" här.
På torsdag är det dax för första resan. Den går upp till Gävle.
Tack och lov endast en dagstripp så det är lite mjukstart :-)
Får åka ihop med de andra tjejerna till en början men eftersom jag har jobbat med snarlika arbetsuppgifter tidigare så går det nog rätt snabbt att lära sej det nya arbetssättet.
Nog pratat om det.
Gårdagen avslutades med champagneprovning.
Vi fick en lektion i hur champagne framställs, när det får kallas för champagne, hur många jäsningar det ska vara och hur flaskorna ska förvaras under jäsningsprocessen.
Även vilka druvor som ska ingå.
Det där är en hel vetenskap men vad som var intressant var vad motsvarigheten från andra länder heter. Ex i Frankrike heter det Cava.
Vi fick smaka ett jättegott mousserande vin också från Sydafrika.
Nu blir det lite tv och sen kommer jag somna gott.
Hoppas ni gör det med.
Kram!
3 jan. 2013
Det bästa med 2012
1. Jag fick ett nytt jobb
2. Min familj är friska
3. Resan till Turkiet med hela familjen
När vi hade nyårsmiddagen här så bad jag mina vänner tänka över i en minut vad som varit det bästa med 2012. De fick bara nämna en sak.
Prova får ni se. Det är svårare än vad man tror att ta fram det allra bästa.
I år ska jag varje söndag skriva in i almanackan vad som varit det bästa med veckan som gått.
På nyårsafton ska jag plocka fram och summera det.
Det ska bli spännande att se om man utifrån det kan välja det bästa :-)
2. Min familj är friska
3. Resan till Turkiet med hela familjen
När vi hade nyårsmiddagen här så bad jag mina vänner tänka över i en minut vad som varit det bästa med 2012. De fick bara nämna en sak.
Prova får ni se. Det är svårare än vad man tror att ta fram det allra bästa.
I år ska jag varje söndag skriva in i almanackan vad som varit det bästa med veckan som gått.
På nyårsafton ska jag plocka fram och summera det.
Det ska bli spännande att se om man utifrån det kan välja det bästa :-)
1 jan. 2013
Gott nytt år
Vi firade med goda vänner hemma hos oss.
Helt fantastiskt avslut på 2012.
Önskar Er alla ett bra 2013..
Var rädda om varandra.
Kram
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)










