8 jan. 2013

Årets första arbetsdag

Efter en skön ledighet så har jag nu avverkat årets två första arbetsdagar.
Det vart två kursdagar i Konsultativt arbetssätt.
Har fått med mej mycket bra men lite svårt är det att se vad jag kan tillämpa eftersom jag ännu inte jobbat "ute på fältet" här.
På torsdag är det dax för första resan. Den går upp till Gävle.
Tack och lov endast en dagstripp så det är lite mjukstart :-)

Får åka ihop med de andra tjejerna till en början men eftersom jag har jobbat med snarlika arbetsuppgifter tidigare så går det nog rätt snabbt att lära sej det nya arbetssättet.

Nog pratat om det.
Gårdagen avslutades med champagneprovning.
Vi fick en lektion i hur champagne framställs, när det får kallas för champagne, hur många jäsningar det ska vara och hur flaskorna ska förvaras under jäsningsprocessen.
Även vilka druvor som ska ingå.
Det där är en hel vetenskap men vad som var intressant var vad motsvarigheten från andra länder heter. Ex i Frankrike heter det Cava.
Vi fick smaka ett jättegott mousserande vin också från Sydafrika.

Nu blir det lite tv och sen kommer jag somna gott.
Hoppas ni gör det med.

Kram!

Inga kommentarer:

Free background from VintageMadeForYou