8 okt. 2012

Sover

När man är så här liten så kan man faktiskt somna mitt i leken.
Bara sådär liksom

sötplutt

Då tar väl jag...

Och läser om lite kvinnomord nu rå....

7 okt. 2012

Ny arbetsvecka

Varför är det så att helgerna går dubbelt så fort men är hälften så långa som veckan? Märkligt det där :-/ Denna vecka ska jag spendera några dagar i Göteborg och jobba. Om jag hinner/orkar så ska jag också ta mej en sväng ner till Ullared. Vore rätt nice att handla en del julklappar så det är klart. På fredag är det dax för min operation. Ska infinna mej på sjukhuset kl 07.15 och blir sen opererad strax därefter. Hoppas hoppas hoppas att jag får komma hem samma dag. Jag bor ju inte så långt från sjukhuset så jag kan ju snabbt ta mej in om det skulle tillstöta något. Håll gärna en tumme eller två för mej! Känner mej rätt less på sjukhus nu :-( Kram och gonatt

6 okt. 2012

En helt vanlig lördagmorgon

Vilda katten kommer och väcker oss kl 06.00. Då buffar och buffar hon så att man måste vakna. Lyckas man ändå spela oberörd även fast alla hennes morrhår kittlar som tusan (ja prova själv att inte röra en min med en nos med tillhörande morrhår i ansiktet får ni se) så börjar hon slicka på ögonlocken. Alla vet väl att katters tungor inte är som andra tungor. De är jättesträva. I mean j-ä-t-t-e-s-t-r-ä-v-a. Att få en sån på ögonlocken kan jämföras med att någon drar ett sandpapper från undre delen av ögat, rakt över ögat och sedan liksom häftar fast ögonlocket så det tvingas upp. Vips är man vaken. Mission completed anser Vilda och börjar prata som bara den! Jag tror hon säger hungrig ;-) Det är iallafall dit hon vänder nosen när man kliver upp. Mot matskålen. Hon tittar på den...hon tittar på mej....pratar....tittar på den ....tittar på mej.....stryker sej mot benet...pratar. Ja oj va hon gör sej till. Man bara smälter kan jag tala om. Att öppna en kattmatspåse på morgonen kl 06.30 är inte den godaste doften att känna när man precis har vaknat. Den kan jämföras med att sitta framför en gammal gubbe med apäcklig andedräkt på tåget som andas ut i suckar. Not so nice. Men hon blir så nöjd efter maten. Då ska det kelas. I 180! Sen sätter vi oss här vid datorn. Jag tar en kopp kaffe, hon lägger sej till rätta i mitt knä och så lyssnar vi på Ring så spelar vi. Livskvalité på hög nivå. Det stämmer ordspråket. Ett hus utan en katt är bara ett hus Ha en bra lördag! Vi inväntar melodikrysset :-)

4 okt. 2012

4:e oktober

Vad innebär det? Jo kanelbullens dag :-)
Tusan så gott!

2 okt. 2012

Pinglan

Snyggaste katten i stada

:-)

1 okt. 2012

Krigaren

Krigaren!

4 v "stor" och över 500g nu.

Lilla köttbullen skulle vara ett passande krigarnamn

.....



Sovdax

Det är okej att lägga sej på mattes arm med tassarna i luften när man ska sova.....

Free background from VintageMadeForYou