14 okt. 2012

Rastgård för katterna

I två års tid var jag utan katter. Två år som på sitt sätt var rätt sköna utan katthår och tömma kattlåda osv. Men det var också två tomma år. Nu har jag ju (som ni säkert märkt och läst om) skaffat mej en katt. Den katten ska snart få en kompis :-) Det är raskatter jag köpt och därför har jag också åtagit mej det ansvaret att inte ha dom som utekatter utan uppsyn. Vad innebär det? Jo Kronblom fick helt enkelt bygga en rastgård :-) Och tänk att han är så snäll så han gjorde det :-) Själva skalet är nu klart och nu ska den inredas med lite träd och trossar. Trappen ska byggas in så det blir ett hus därunder. Det ska vara en kattlucka in genom ytterdörren så de kan ta sej in när de vill. Det kommer att bli så himla bra när det är klart! Missarna kommer att trivas som firrarna i vattnet tror jag. Kolla bara!! Min Kronblom är nog bäst iallafall. Iallafall på att ge efter på mitt tjat ;-)
Han har använt sig av rådjursnät så det syns knappt att det är in-nätat. Totala markytan vart 24 kvm och sen är den 4 m hög så de har mycket att klättra omkring i. Det som är skönt är också att vi satte den intill huset så vi kan släppa ut dom även under vintertid. Vi har ett gammalt äppelträd på tomten som har fått någon sjuka. Det ska vi nu ta ner, löva av och se till att det hamnar på ett lämpligt ställe inne i rastgården. Till sommaren så tror jag att jag ska rota fram en gammal stenfontän som jag plockat bort från gården och sätta in i rastgården. Då har de ju även rinnande vatten därinne. Tror det kommer bli hur bra som helst det här :-) Ha en riktigt bra söndag! Det ska jag. Jag känner mej mycket piggare idag fast jag har fortfarande lite ont. Men bara lite :-) Kram

1 kommentar:

Lollo sa...

Det var inte dåligt, 24 kvm är ju inte en liten rastgård. Men den var fin, duktigt jobbat.

Free background from VintageMadeForYou