16 juli 2012

Tänk vad alla tycker.....

Ja jag har köpt en katt.
Och det är inte en bondkatt.
Hade jag velat haft en sån hade jag kunnat hämta en gratis på vilken bondgård som helst.

Renrasiga katter kostar pengar.
Precis som hundar.

När det gäller hundar tycker inte folk att det är konstigt att betala, men när det gäller katt så tycker en del att man är kokobello i hela kolan.

Men se det tycker inte jag.

Varför är man då så nyfiken och frågar vad man betalat?
Och varför håller man bara inte inne med onödiga kommentarer när man får höra svaret?

Det är jag som har köpt en katt och det är för mina pengar.

Varför i hela friden fråga om man inte kan tugga i sej svaret?

För mej är det obegripligt.

Det känns ändå skönt att som en käftsmäll få ge tillbaka:
- ja och tänk att jag ska köpa en till för jag vill inte att den här ska vara själv.

1-0 till Sussilullan

Sen kan de tycka att jag är styv i korken.
Jag bjuder på det.

Och titta på henne...



Hon är värd varenda krona som den gullklimp (klump?) hon är :-)
G´natt!

Inga kommentarer:

Free background from VintageMadeForYou