12 juli 2012

Det här med katter...

Jag har i hela mitt liv haft katt/er.
Det har varit bondkatter, siames, perser och nu sist så hade jag två chinchillapersrar. Två flickor som var apjobbiga när dom löpte :-/
Dessa tog jag bort för två år sedan för den ena av dom vart sjuk och då hade jag inte hjärta att ha kvar den andra heller då de vuxit upp ihop.
De vart 12 år mammas bebisar :-)

Till en början är det fruktansvärt skönt att slippa tömma kattlåda, borsta pälsar, dammsuga varje dag och kunna ta fram kläder utan att behöva använda klädborste men...

....nu saknar jag det.

Jag saknar sällskapet som katterna ger.
Jag saknar att ha någon/några bredvid/på mej i sängen på nätterna.
Jag saknar att ha de där förtroliga snacken på morgonen vid frukostbordet.
Jag saknar att ha någon att säga till att man inte får vara uppe på köksbänken.
Jag saknar att ha någon som lägger sej över tangentbordet när man är vid datorn.
Jag saknar att det inte är någon som jamande kommer och möter mej i dörren när jag varit ute en stund.
Jag saknar att ha sällskapet i pysselrummet på kvällarna.
Jag saknar någon som kurrar och ligger i mitt knä när jag tittar på tv.
Jag saknar kissemissar helt enkelt.
Jag saknar det mycket.

Vad jag inte saknar är allt katthår fast nu har jag kommit till det stadiet att jag tror att jag saknar även det.

Jag har två raser som jag är extra nyfiken på just nu.

Den ena är helig Birma och där är jag inne på Birmasällskapet varje dag och tittar.
Helst skulle jag vilja ha en chokladmaskad men gillar bruntabby också :-)

Nu har jag blivit lite nyfiken på ytterligare en ras och det är Sibirisk katt. De har också en hemsida för kattförmedling och den hittar du här
Blir det en Sibirisk så skulle jag helst vilja ha en sköldpadd-vit, sköldpadd-svart eller en silvertabby.

Jag tror att jag vill ha två stycken så de har sällskap av varandra när jag inte är hemma. Eventuellt så skulle jag också vilja starta avel så en pojke och flicka skulle passa bra hemma hos Sussilull.
Att åka runt på utställningar tror jag inte är min grej faktiskt men man ska aldrig säga aldrig.
Rastgård har jag redan pratat med Kronblom om så det är inga problem.
Jag vill inte släppa ut dom eftersom vi har stora vägar i området.
Skulle inte kunna sova om nätterna då ;)

Så......om man skulle ta och bli kattmamma igen då?
Tänk er en sån här:

eller en sån här:

Bilderna är lånade från uppfödare av katterna.
Klickar Ni på bilden så hittar ni också hemsidan :-)

Eller varför inte en sån här:


Nu ska jag fundera vidare.....
kram

1 kommentar:

Sollan sa...

Gudars vilka sötnosar! Rusar genast ut härifrån så inte kattsjukan smittar.

Free background from VintageMadeForYou