10 mars 2012

Salmiakki och en blåst Sussilull


Häromdagen var jag inne i stan på kurs.

Kursen var mycket energikrävande :-P (eller näe)

Lunchen intogs på Teaterbaren, som för övrigt har samma höga ljudnivå som Heron City (never again säger jag bara). Man kan ju inte njuta av mat när ljudet av knivar slår i talrikarna :-S .....eller så är det åldern ?
Skit samma.

Efter maten var jag otroligt sötsugen.

Gled obemärkt in på en godisaffär på Drottninggatan...
Började leta efter en 20-lapp som jag kastat ner i väskan på morgonen, just för att kunna använda i såna här "nödsituationer" ;-)
Hittade den inte.
Såg chokladkakan salmiakki......mmmmm.....den skulle varit j*ligt god.
Han, bakom disken som inte hette Svensson, tittade på mej och log. Förklarade att jag inte hittade pengarna och undrade va gränsen var för att kunna handla på kort.

Han sa att o nej det har vi ingen. Du får handla för så lite du vill.

Nej men oj??? Här borde varningsklockorna börjat ringa för Sussilull men nä...
tanken på Salmiakki var för stor.
Tog chokladkakan, la den på disken, dreglandes, tog upp kortet, stoppade i maskinen.........
Det blir 33 kronor

Hajja
TRETTIOTRE SVENSKA KRONOR för en Salmiakki som kostar 15 på ica.

Too late

Kortet i och summan knappad.

Jag ler stort och hör mej själv säga:
- Ja men se där ja. Då har du ju hämtat hem både en schysst marginal och avgiften för kortet med råge.
Sa jag att jag log stort?

Han log ännu större och tittad mej i ögonen och sa:
- Ja

Hade jag kunnat hade jag sagt apskalle men jag är ju inte en sån som gör det....
men oj vad jag tänkte det

Nästa kurs ska jag handla salmiakki hemma och lägga ner i väskan.

Totalblåst

Inga kommentarer:

Free background from VintageMadeForYou