12 feb. 2012

Tragiskt

Ännu en av våra största som lämnat oss.
Så fruktansvärt tragiskt.
Fast samtidigt vet jag hur det är att må dåligt.
Jag vart anklagad för att inte ha empati för medmänniskor en dag.
Det är mycket möjligt att jag inte har det . Iallafall har jag inte det för de människorna som gnäller och inte har så stora problem som de själva tycks tro.
Såna finns det gott om.
Hemskt att säga men så är det.
Att rida på sin sjukdom för att få uppmärksamhet det är inget jag vill/orkar lyssna på, OM det inte är så att det är en anhörig/vän. Då kan jag lyssna ...å lyssna....å lyssna....å lyssna.

Jag har stått väldigt nära och sett någon som blivit riktigt dålig.
Så dålig att det fanns självmordstankar där.
Så faktiskt......
jag förstår om det var så att hon valde att ta sitt eget liv.
För när man mår så dåligt att man väljer att ta sitt eget liv.
...
ja då mår man riktigt riktigt dåligt :(

Inga kommentarer:

Free background from VintageMadeForYou