19 aug. 2011

Karlar och kickoff....

Kronblom har ju haft ryggskott som bekant.
Ryggskottet var som bortblåst när det var dax för kickoff igår.
Puts väck liksom :-/
Mej gjorde det absolut ingenting. Jag hade ju sängkamrat/er ändå ;-)
I morse får jag ett sms:
Hade takläggaren kommit innan du åkte?

Och det var här jag tänkte att nu ska jag skrämmas lite....
Vi har nämligen haft takläggaren hos oss förut för omläggning av ett annat tak.
Takläggaren är inte i 60-årsåldern, försupen, dallrig och drar dåliga skämt.
Näe....takläggaren är i 40-årsåldern, vältränad, snygg och jobbar alltid utan tröja när det är varmt ute...
När han var hos oss sist så var det varmt ute..... :-P

Iallafall.
-Hade takläggaren kommit innan du åkte?
- Jadå. Vi tog betalningen först för du var ju inte hemma.
Det var väl i natura ni sa va?

Här borde han ha blivit lite skraj kan man tycka men näe...

- Ha ha ha. Ja då sparar vi 8 lax :)

Nu ska jag skicka tillbaka:
- Ja precis. Jag fick tom en slant för det. Dessutom så erbjöd han mej
ett schysst extrajobb "vid sidan om"

Det borde väl ta skruv va?
Jag kan nog vänta hem honom any minute now :-P

Fast å andra sidan har vi varit gifta för länge för att jag ska kunna skrämmas.

Men ingen kan säga att jag inte försökte!


2 kommentarer:

Lollan sa...

Har jag missat att säga att jag tycker du är så härlig. Helt underbar! Och du är värd en takläggare som inte har något på sig på överkroppen. Men, jag är lite ledsen att du inte ringde mig. Jag behöver verkligen titta på en takläggare.

lullan sa...

Ja men Lollo det var ju flera år sen. Men du....jag vet att han är lika snygg fortfarande ;-)

Free background from VintageMadeForYou