5 sep. 2009

Ålderstecken v/s vuxenpoäng

Jag har tänkt på en sak….

När jag är ute och kör min långa powerwalk så har jag ju mp3spelaren med mej med tillhörande lurar i öronen. Detta brukar oftast ske direkt när jag vaknar på lördagsmorgnar....( ni vet så man är klar innan melodikrysset ;-))

Jag spelar ganska högt för jag tycker det blir lite roligare att gå då.

Nackdelen är ju att man inte hör cyklister, joggare eller bilar som sluter upp bakifrån.

Detta är lite oroligt och olustigt kan jag tycka.

Man börjar ju osökt tänka på fula gubbar och så….

Nu är ju jag absolut ingen skönhet och inte …vad ska man kalla det….ungdom…som någon skulle ”jaga” för att få ner men man är ju ett lätt offer eftersom man inte hör när de sluter upp bakifrån…

Men om man mot förmodan skulle bli nerkastad på gräset och de hör att man lyssnar på ”ring så spelar vi”…
tror Ni att de avbryter försöket då??

*hehe*

6 kommentarer:

Lollo sa...

Jag brukar klä mig i dubbla lager så det sa bli jobbigt att dra av dem. De ger liksom upp efter halva tiden.
Man hoppas ju det iallafall.

Inola sa...

Jag brukar också promenixa med musik i öronen och man hamnar liksom i sin egen lilla värld. Är faktiskt inte rädd för att bli överfallen. Det jobbiga är att jag helt enkelt inte hör när en joggare eller cyklist är på väg att springa/cykla om mig och håller på att hoppa i diket av förskräckelse. Ser säkert väldigt lustigt ut.

Thommy sa...

Hörru du morsan. Du som gillar att skratta åt Amandavardet borde ju skratta ännu mer åt en parodi på henne? http://www.youtube.com/watch?v=GOCTeHU33i4

Chruss sa...

Haha, jadu, med det programmet tror jag de springer all världens väg..skrattar gott här.

Anonym sa...

Å nej - inte mer Amanda! Fast parodin var rolig ;-)

Anonym sa...

Du har en överraskning i min blogg!
Kram
N.

Free background from VintageMadeForYou