Nu ska jag bädda ner mej under filten och bara mysa och drömma om julen.....
5 nov. 2012
4 nov. 2012
namnförslag
Nu är det i stort sett bara 3 veckor kvar tills vi får hem vår lilla Prins Valiant, vår snusmumrik, vår trulle, vår hagbard handfaste, vår lilla krigare etc etc... :-S
Alla har sina namnförslag.
De vi enats om är:
Truls som är skandinaviskt och betyder Tors gisslan eller Tors pil.
Walle (som bla är en förkortning av Waldemar) är fornnordiskt och betyder bla världens herre.
Vilda är ett gammalt namn som var väldigt vanligt på vikingatiden och härstammar troligen från Norges Alvilde som betyder Alv och Strid.
Jag kommer ha två stycken små krigare här hemma!
De sötaste som någonsin gått på 4 tassar :-)
Alla har sina namnförslag.
De vi enats om är:
Truls som är skandinaviskt och betyder Tors gisslan eller Tors pil.
Walle (som bla är en förkortning av Waldemar) är fornnordiskt och betyder bla världens herre.
Vilda är ett gammalt namn som var väldigt vanligt på vikingatiden och härstammar troligen från Norges Alvilde som betyder Alv och Strid.
Jag kommer ha två stycken små krigare här hemma!
De sötaste som någonsin gått på 4 tassar :-)
3 nov. 2012
31 okt. 2012
Glasbitar
Ungefär dubbelt så många glasbitar som de här blir det när en Nybro-vas åker i golvet från 1.70 cm:s höjd...
Jag är oskyldig
Den skyldiga är i rastgården nu.
Själv har jag hjärtklappning efter dammsugningen och måste duscha...
Fasen. Önskar att det kunde vända nu. Är trött på att vara sjuk.
För att inte tala om vad Vilda är.....
Jag är oskyldig
Den skyldiga är i rastgården nu.
Själv har jag hjärtklappning efter dammsugningen och måste duscha...
Fasen. Önskar att det kunde vända nu. Är trött på att vara sjuk.
För att inte tala om vad Vilda är.....
30 okt. 2012
28 okt. 2012
26 okt. 2012
Ålandskryssning...again
Ikväll är det dax igen :-)
Den ena av två kryssningar som jag gör med pinlgorna varje år.
Kvällen till ära har jag gjort festnaglar
vita och......svarta :-S
De kommer matcha skitfint med alla minafärgglada svarta kläder.......
Önskar er en bra fredag och håll en tumme för mej att vinden mojnar.
Kram
Den ena av två kryssningar som jag gör med pinlgorna varje år.
Kvällen till ära har jag gjort festnaglar
vita och......svarta :-S
De kommer matcha skitfint med alla mina
Önskar er en bra fredag och håll en tumme för mej att vinden mojnar.
Kram
25 okt. 2012
Jag blir så otroligt trött
Jag är trött på alla som tror dom vet allt om alla andra och aldrig ser till sig själva.
Jag är mycket trött på folk som hela tiden behöver lägga sig i vad andra gör.
Jag är otroligt trött på folk som tror att det dom gör är det bästa.
Jag är hemskt trött på de som utövar härskartekniker.
jag är jävligt trött på såna som spelar morsor/farsor åt allt och alla.
Jag är fruktansvärt trött på såna som vänder kappan efter vinden.
Jag är aptrött på dom som alltid "tycker".
Och jag är skittrött för jag inte har sovit så mycket inatt ;-P
Kontentan: T-R-Ö-T-T
Jag är mycket trött på folk som hela tiden behöver lägga sig i vad andra gör.
Jag är otroligt trött på folk som tror att det dom gör är det bästa.
Jag är hemskt trött på de som utövar härskartekniker.
jag är jävligt trött på såna som spelar morsor/farsor åt allt och alla.
Jag är fruktansvärt trött på såna som vänder kappan efter vinden.
Jag är aptrött på dom som alltid "tycker".
Och jag är skittrött för jag inte har sovit så mycket inatt ;-P
Kontentan: T-R-Ö-T-T
22 okt. 2012
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)








