5 nov. 2012

:-)

Nu ska jag bädda ner mej under filten och bara mysa och drömma om julen.....

4 nov. 2012

namnförslag

Nu är det i stort sett bara 3 veckor kvar tills vi får hem vår lilla Prins Valiant, vår snusmumrik, vår trulle, vår hagbard handfaste, vår lilla krigare etc etc... :-S

Alla har sina namnförslag.
De vi enats om är:
Truls som är skandinaviskt och betyder Tors gisslan eller Tors pil.
Walle (som bla är en förkortning av Waldemar) är fornnordiskt och betyder bla världens herre.

Vilda är ett gammalt namn som var väldigt vanligt på vikingatiden och härstammar troligen från Norges Alvilde som betyder Alv och Strid.

Jag kommer ha två stycken små krigare här hemma!
De sötaste som någonsin gått på 4 tassar :-)


31 okt. 2012

Glasbitar

Ungefär dubbelt så många glasbitar som de här blir det när en Nybro-vas åker i golvet från 1.70 cm:s höjd...

Jag är oskyldig

Den skyldiga är i rastgården nu.

Själv har jag hjärtklappning efter dammsugningen och måste duscha...

Fasen. Önskar att det kunde vända nu. Är trött på att vara sjuk.
För att inte tala om vad Vilda är.....

30 okt. 2012

Utslagen

Jag tror hon är världens bästa vårdkatt. Lämnar inte min sida när jag är sjuk.

28 okt. 2012

Premiär

Första gången ute i rastgården.
Hon älskar det.
Min sötplutta


Årets glögg

Yuzu ingefära

spännande :-)

26 okt. 2012

Ålandskryssning...again

Ikväll är det dax igen :-)

Den ena av två kryssningar som jag gör med pinlgorna varje år.

Kvällen till ära har jag gjort festnaglar

vita och......svarta :-S


De kommer matcha skitfint med alla mina färgglada svarta kläder.......

Önskar er en bra fredag och håll en tumme för mej att vinden mojnar.

Kram

25 okt. 2012

Jag blir så otroligt trött

Jag är trött på alla som tror dom vet allt om alla andra och aldrig ser till sig själva.

Jag är mycket trött på folk som hela tiden behöver lägga sig i vad andra gör.

Jag är otroligt trött på folk som tror att det dom gör är det bästa.

Jag är hemskt trött på de som utövar härskartekniker.

jag är jävligt trött på såna som spelar morsor/farsor åt allt och alla.

Jag är fruktansvärt trött på såna som vänder kappan efter vinden.

Jag är aptrött på dom som alltid "tycker".

Och jag är skittrött för jag inte har sovit så mycket inatt ;-P

Kontentan: T-R-Ö-T-T




22 okt. 2012

Länge nu...

Jag fick ju fina blommor när jag var hemma och var sjukskriven. De är lika fina fortfarande :-)
Free background from VintageMadeForYou