14 aug. 2011

Lite pyssel..

Söndag - pysseldag!




Papper - ingen aning
Textstämpel - skapa hobby design Maria Ögren

Kärleksförklaring

Jag trodde aldrig att jag skulle få in någon i mitt liv som rörde till mitt liv så som du gjorde.
Det räckte med en gång för att jag skulle bli alldeles varm inombords.
Hjärtat slog ett extraslag och kinderna hettade när jag såg dej stå där bland flera andra.
Jag kände direkt att det skulle bli du....
Jag vart upp över öronen förälskad efter ett par träffar.
Får jag inte se eller höra av dej nu på en hel dag så är det som mitt huvud håller på att sprängas.

Varje dag längtar jag efter din doft ..
att få höra dej..
att få se dej!

Vi är som gjorda för varandra.

Denna tillägnar jag min kaffemaskin ....... I love you! <3

Nämen ser man på.....

Titta vad som låg i min brevlåda häromdagen!

:-)



Dax att rota fram lite tjockare garner tror jag minsann......he he he

13 aug. 2011

Kräftskiva

Sussilull - glad
Kronblom - arg o sur
Sussilull - Snaps
Kronblom - Ipren
Sussilull - Kräftskiva
Kronblom - Ryggskott

Nämen då kör vi!! Sisten i är en badkruka......eller va man säger ;-)



(bilden lånad från den HÄR bloggen om kräftor)

Nailart



Som bekant så tycker jag om att ha fina naglar.
Inte för att jag tycker korta naglar är fult på något sätt men efter min operation för 4 år sedan så pajjade mina egna naglar och det gjorde fruktansvärt ont när jag kom åt dom. Man kan säga att det var i rent medicinskt syfte som jag provade att göra naglar för att se om mina egna skulle bli friskare. Tro*t eller ej.......
Måste vara som med droger bara. Provar man så är man fast.
Det vart jag :)
Man kan få hur långa man vill. Man kan ha vilken färg man vill. Lacket ser aldrig avskaft och fult ut. Ja ni hör! Bara fördelar!
Äsch...okej inte bara . Nackdelen är väl att det kostar såklart :-(
Nu har jag fastnat för något som heter Nailart. Eftersom jag gått en del kurser i målning i olika tekniker så vart jag skitglad när jag såg att det är exakt samma teknik man använder sej av när man gör Nailart.
Jag ringde min "målarfröken", allra bästaste Bibbi, och vi satte igång....


Resultatet vart så här på Elinors nagel









Och så här vart mina:

Ha en bra dag!

11 aug. 2011

Människan

Dalai Lama svarade på frågan vad som förvånar honom mest;

Människan.
Hon offrar hälsan för att hon ska tjäna pengar.
Sedan offrar hon pengar för att få tillbaka hälsan.
Och så är hon så angelägen om sin framtid att hon inte njuter av nuet.
Följden blir att hon inte lever i nuet och inte heller i framtiden.
Hon lever som om hon aldrig skulle dö.
Och så dör hon utan att ens någonsin ha levt.

Jag lever i nuet men jag lever för framtiden.
De enda gångerna jag dör är på fredagskvällar i soffan. Gärna med
ett glas "gott" i handen. Då brukar man dö ganska fort. I och för sej offrar man hälsan med det glaset men vet ni?!?! Det skiter jag i för jäklar va bra jag mår när jag vaknar på lördagsmorgonen och upptäcker att jag inte dött på riktigt ;-)

Och i morrn..............

Då är det fredag! Jag tycker DL verkar lite skum ja ;)


Tradera och conversepjuck

Tradera är ju en rätt häftig sajt med allt som folk säljer till högstbjudande.
Ibland är det rätt korta beskrivningar av objektet och ibland mer utförliga. Just i den HÄR annonsen så är det väl ändå inget mer man kan undra över va?
Det enda man kan sakna är kanske hur många mil dom gått.....

10 aug. 2011

Kladdkakedax!


Så underbart smarrigt.

Ta en stycken tonåring och ställ i köket. Plocka fram bunkar och vispar och förklara de olika orden för tonåringen (som i bästa fall endast kan uttrycken ööööö, aaaaa, ba,va och chill)Ta fram ingredienserna som kakan ska innehålla:

3 ägg
4½ dl socker
2 rågade tsk vaniljsocker
6 msk kakao
1½ krm salt
2 1/4 dl vetemjöl
150 gr smör


Låt en stycken tonåring dela upp allt och sedan blanda (se bild)

Ugnen ska vara på 175 grader

Vispa ägg och socker pösigt
Blanda de torra ingredienserna och rör ned dom i äggsmeten.
Smält smöret och rör ned det i smeten
Smöra och bröa en form (ordentligt med smör). Om du vill kan du lägga en cirkel av bakplåtspapper i botten av formen.
Sätt in kakan i ugnen, längst ner och grädda i ca 45-50 minuter. Kolla gärna lite tidigare för kakan ska inte bli torr i mitten.

Och nu kommer det absolut allra viktigaste!!!

Låt inte tonåringen ta ut kakan från ugnen och säg för guds skull inte till när den är klar. Jag lovar.....det blir inge kvar! ;-)
Lycka till!

9 aug. 2011

Barkarby outlet

Tog en sväng till Barkarby outlet idag efter jobbet. Drog med mej Lollo också. Visst var det en del affärer där man kunde göra fynd men ..njae...tror inte jag åker tillbaka....
eller nåt.....
eller jo kanske....
Jag fyndade faktiskt ett par solglasögon från Odd Molly:


Med en jättesöt ros på bågen:


Nedsatta till ett helt okej pris. Dessutom med ett otroligt behagligt ljus i :-)


Och ja just ja....sen ligger Vagabond där också :-P

Så hädanefter kan ni kalla mej för Lullan Eastwood
*visslar ledmotivet ur den onde, den gode, den fule*

Puss på er alla ni som vet vad Barkarby är! Nu är det dax att sova.

Jag spyr på mormorsrutor!

Tänkte ju att jag skulle göra en långkofta i mormorsrutor.
Något liknande den Odd Molly har. Ni vet den där som jag bloggade om HÄR.
Började virka....å virka.....å virka.....
Tänkte att den här storleken på rutor blir nog bra också.
Fortsatte att virka......å virka.........å virka.......
tills jag provade virka ihop dom och det visar sej att antingen måste jag virka i hop två rutor till omkretsen kring armarna och då ha armar som tandpetare eller tre rutor och då ha armar som en afrikansk elefantsnabel! Ja ni hajjar......
Det får bli en poncho istället sen kommer jag aldrig mer i hela mitt liv virka en mormorsruta igen.
Eller iallafall inte på ett par månader.

Eller kanske veckor......

Eller nåt.......




Jamen färgerna är ju fina iallafall. Det hade kunnat blivit en riktigt snygg kofta det där....
Och jag tar tillbaka det där med "hur svårt kan det va"...okej?
Free background from VintageMadeForYou