13 aug. 2009

Förresten......

Förresten kan jag tillägga till mitt förra inlägg att jag precis har kommit in efter en tur i joggingspåret. Skadan till trots då ra.......

Och sen har jag tänkt på en annan sak.
Jag har ju döpt om Jojje till Kronblom för att han inte ska känna sej så "uthängd" här på min blogg.
Känner att jag kanske har varit liiiiiite för elak mot honom.
Han kliver ju trots allt upp ur sängen/soffan när det är mat.
Så hädanefter ska jag nog ta och kalla honom ..................
SKALMAN
Ja....
Kärt barn har många namn
Love you "Skalman". Pöss

Oskadad?

Ja men vilka kompisar man har!!!
Här skriver man att man är skadad och kanske behöver vila ett par veckor då får man glada hejarop att man ska gå på händer och springa intervallträning utan stavar!
HALLÅ!!!
Jag är ju trött!
Jag tyckte det var en bra sak att bli "skadad" för då var det ju ett skäl till att inte behöva bege sej ut utan att Kronblom skulle få ett trumfkort på hand....
men nej då.....
kasta skit på en som redan ligger....
gör det bara......
Och nästa gång jag skadar mej....
Kan ni inte då bara säga att:
- ja Sussi....du behöver nog vila ett par veckor nu.
OKEJ?
;-)

12 aug. 2009

Skadad


Jag kan berätta en sak för er.
Jag är skadad. Ja alltså nu vet jag att många tänker så här:
A men säg något som vi inte visste.
Men jag menar skadad som i s-k-a-d-a-d.
Motionsskadad!
Inte stukat foten eller fått ryggskott eller ont i nå knä. Det hade ju liksom varit
lite lagligt med tanke på att jag och Kronblom har börjat jogga.
Nej ...så här är det förstår Ni. När Kronblom inte orkar jogga (dvs 9 ggr av 10) så tar sussilull sina stavar och mp3 och går ut och går. Pretty snabbt faktiskt om jag får säga det själv.
Kanske kommer upp i 20 km/h iallafall ...eller nåt (not).
Detta betyder ju att man blir rätt svettig.
Både här och där...så hade vi pratat klart om det!
Även i händerna svettas man och där har man ju även stavarna.
Resultatet?
Blodblåsa i valken i handen!
JÄTTESKADAD!
Är inte detta skäl nog att sluta så säg!
Måste nog vila handen i några dagar så jag kan nog inte motionera mer denna vecka....
Ja med närmare eftertanke nu när jag läst igenom inlägget så skulle man kunna tro
att det är Kronblom och inte jag som skrivit det.

Jag tröstar mej själv med att ha skickat ut Kronblom på jourjobb och tänt ett ljus för handen. Ljuset är från Partylite och doften är Breeze marin aqua.
Mmmmmmm...luktar mumsfillibabba!
Snart dax för en visning tror jag så man kan köpa lite juldofter.
Nej nu ska jag nog gipsa handen så jag kan inte skriva mer ;-)

MMSC 14

Jag har gjort ett kort till utmaningen hos Midnight Madness Sketch Challenge.
Så här blev mitt kort:

Jag använde bara spillbitar av papper så jag vet tyvärr inte vilken tillverkare det är.

Stämpeln är från Skapa Hobby och Creamaria design.



Jag satte på en etikett på baksidan av kortet och insåg snart mitt misstag. ......*gaaaahhhhh* Hade tagit en etikett som det står 200907 på! Det är ju 08 nu... :-(
Whatever...den sitter som berget så nu får den sitta kvar där.

Pretty nice anyway....
Ha en bra kväll!

11 aug. 2009

Till Kronblom

Susanne - betyder lilja
Idag är det den 11/8..


Varför gör jag så här mot mej själv....???

Chansen är större att månen kommer ramla ner än att han nånsin skulle komma ihåg min namnsdag....
Och om jag mot förmodan någonsin skulle få något på min namnsdag....så kanske det skulle vara en kompressor till garaget eller ett nytt topplock till en pontiac eller nåt annat kul som jag behöver.........

10 aug. 2009

Vi är hemma nu

Ville bara tala om det ;-)

SMS-konversation man-hustru

Så här kan en sms-konersation se ut efter en "god" semester:
Hon 12.47
- Ikväll är det jogging som gäller.
Han 13.17:
- Måste jobba över
Hon 13.17:
- Äh skit på dej! Det är fult att ljuga. Nu är tungan svart
Han 13.18:
- Jag kommer hem när du har joggat färdigt.
Hon 13.18:
- In your dreams. Jag kommer vänta ut dej......"snutten".
Han 13.20:
- Suck
Hon 13.20:
- Du kan sucka hur mycket du vill älskling. Det blir en joggingtur ändå.
Han 16.01:
Vad ska vi äta ikväll?
Hon 16,19:
- Chilifisk och ris
Han 16.24:
- Ok. Jag åkte hem jag råkade vricka foten. Synd va?
Hon 16,29:
- Jojo....försöka duger.
Han 16,33:
- Båda fötterna

Nu är klockan 18.08.
Han (Kronblom) ligger på sängen och försöker göra sej osynlig
och här står jag ombytt och klar! *mmmmmmmooooooohahahahaahhahahaha*

8 aug. 2009

Man kan inte tro det!!

Titta vad som stod och väntade på mej när jag kom hem idag!!!



En alldeles ny blänkande gräsklippare!
Jag "råkade" köra sönder den gamla i morse....*ooops*.
Ja va fasen....det var ju en kantsten som var lite för hög och jag tänkte att om jag klipper den bara ett par cm så är den ju inte lika hög längre... ;-)
Sen kan man säga att gräsklippare vart "stendöd". Eller kanske att det var en sten som blev dennes död??*hmmm*
Iallafulla fall så vart jag mäkta förvånad när jag fick ett sms, från Kronblom, där det stod:
Nu har jag köpt en ny gräsklippare åt dej.
Ni var uppmärksamma på texten ÅT DEJ va?
Ja det är jag som klipper gräset här hemma.
Såg framför mej en begagnad handjagare från sopstationen faktiskt.
Men se va fel jag hade!
När jag såg den vart jag så glad och sa precis vad jag hade trott åt Kronblom.
Fick då till svar:
- ja men jag hade tänkte köpa en handjagare men kom på att om du av en eller annan anledning inte kan klippa någon gång så måste ju jag göra det och jag orkar inte klippa med handjagare....
*Suck*
*sjunger*
Säg är det konstigt att man längtar bort nån gång?

7 aug. 2009

Nämen.....

Man kan inte tro att det är sant!!!
*springer runt och tjoar och hoppar*
KOLLA HÄR!!!

*sjunger*....*och högt*,

Jag är så lycklig jag är så lycklig måndag tisdag onsdag torsdag fredag lördag söndag mé.......

6 aug. 2009

Mojomonday week 98

Har gjort ett bidrag till Mojomondays sketch week 98.



Använde mej av spillpapper jag hade hemma. Tycker mycket om det lila pappret som glänser. Det har "legat till sej" i lådan ett tag men nu tyckte jag det passade att använda det.
Se så fint det blänker :-)


Blommorna har jag stansat ut med retrostansen.

Free background from VintageMadeForYou