Vi har som tradition att klä granen på lucia.
I år kommer jag inte att hinna klä den på lucia så "vi" hjälptes åt idag.
Allihopa.....
Fia testade så att grenarna höll att gå på inne i granen.
Vilda testade julkulorna så att det är bra rull i dom.
Tillsammans testade de glittret och hur långt man kan bära det i munnen.
När vi var klara var missarna helt slut efter allt testande.......
Och inte nog med att granen är klädd......
Vi tänder ju det andra ljuset idag också =)
Önskar Er alla en riktigt fin andra advent
Kram
9 dec. 2012
8 dec. 2012
Pappersstjärna
För ett par år sedan så var jag på kurs inne på Skapa Hobby (finns tyvärr inte längre).
Där gjorde vi bla en pappersstjärna.
Den har legat (hängt) i mina gömmor i pysselrummet.
Innan julpyntet tog jag faktiskt fram den.
Funderar på om jag ska blinga kanterna på den lite :-)
Tror det blir lite mer effekt på den om jag lägger glitter :-)
Ska prova!
Där gjorde vi bla en pappersstjärna.
Den har legat (hängt) i mina gömmor i pysselrummet.
Innan julpyntet tog jag faktiskt fram den.
Funderar på om jag ska blinga kanterna på den lite :-)
Tror det blir lite mer effekt på den om jag lägger glitter :-)
Ska prova!
5 dec. 2012
Lyx
Det här är lyx när man måste sitta hemma o jobba pga snöovädret och blockerade vägar :)
Ja jag klagar inte.... :-)
Ja jag klagar inte.... :-)
4 dec. 2012
Det är jobbigt..
Det är jobbigt att flytta.
Nya människor
Nya ljud
Nya dofter
och värst av allt.....
andra katter :-0
Men efter att ha lekt som tusan och ätit och varit på lådan (duktiga lilla minipinglan) så blir det en powernap vid elemenetet i hängmattan.
Jag ska också bli katt tror jag.....
Nya människor
Nya ljud
Nya dofter
och värst av allt.....
andra katter :-0
Men efter att ha lekt som tusan och ätit och varit på lådan (duktiga lilla minipinglan) så blir det en powernap vid elemenetet i hängmattan.
Jag ska också bli katt tror jag.....
3 dec. 2012
Nu så!!! :-)
Nu e min bebis hemma :-)
Hon utforskar allt.
Vilda tycker att hon är störande.....
Men det ger sej med tiden. Hon har ju fått konkurrens helt plötsligt.
Klart hon måste försvara sina människor :-)
A just det....hon sitter inne i "huset" om ni inte ser henne. Min bebis ! :-)
Hon utforskar allt.
Vilda tycker att hon är störande.....
Men det ger sej med tiden. Hon har ju fått konkurrens helt plötsligt.
Klart hon måste försvara sina människor :-)
A just det....hon sitter inne i "huset" om ni inte ser henne. Min bebis ! :-)
Läste ett citat idag....
Och tänk...
Det är klockrent:
It's easy to find someone who wants the job.
It's more important to find someone who wants to join the team
Det är klockrent:
It's easy to find someone who wants the job.
It's more important to find someone who wants to join the team
2 dec. 2012
Lördagen ! Vilken dag!
Igår hade jag verkligen en heldag :-)
Först åkte jag och hämtade några av tjejerna. Sen bar det iväg...
Första stoppet vart Taxinge slott. Så mysigt.
De hade flyttat cafeet två trappor upp pga julbordsdukning men det gjorde ingenting.
Jättemajsigt där uppe också.
Sen drog färden vidare ner till Hedlandet.
Efter en stunds shopping så packade vi in oss i bilen igen och åkte upp till Mångfaldens hus i Nykvarn.
Handlade en del julklappar men hittade också många fina ljus :-)
De här handlade jag på Mångfalden. De brinner 123 timmar resp 147 timmar om jag inte minns fel.
Där hittade jag också ett par jättesöta kammarstakar:
Och ja.....även på Hedlandet hittade jag ljus och ljusstakar ;-)
Efter den dagen var klockan 16.30 och det var bara att laga till en god middag och mysa med familjen.
Kycklingfilé och potatisgratäng fick det bli.
Klockan sex kom det folk hem på en liten fördrink och vid åtta så begav vi oss upp till Segersjö folkets hus på partaj.
Dans heeeeela kvällen och natten =)
Idag har jag så otroligt ont i fötterna men så går det när man sätter på sig högklackat ;)
Jag får helt enkelt skylla mej själv.
Idag är det dax att ta tag i det sista gällande julpyntningen.
Det får bli en lugn hemmadag idag :-)
Kram
Först åkte jag och hämtade några av tjejerna. Sen bar det iväg...
Första stoppet vart Taxinge slott. Så mysigt.
De hade flyttat cafeet två trappor upp pga julbordsdukning men det gjorde ingenting.
Jättemajsigt där uppe också.
Sen drog färden vidare ner till Hedlandet.
Efter en stunds shopping så packade vi in oss i bilen igen och åkte upp till Mångfaldens hus i Nykvarn.
Handlade en del julklappar men hittade också många fina ljus :-)
De här handlade jag på Mångfalden. De brinner 123 timmar resp 147 timmar om jag inte minns fel.
Där hittade jag också ett par jättesöta kammarstakar:
Och ja.....även på Hedlandet hittade jag ljus och ljusstakar ;-)
Efter den dagen var klockan 16.30 och det var bara att laga till en god middag och mysa med familjen.
Kycklingfilé och potatisgratäng fick det bli.
Klockan sex kom det folk hem på en liten fördrink och vid åtta så begav vi oss upp till Segersjö folkets hus på partaj.
Dans heeeeela kvällen och natten =)
Idag har jag så otroligt ont i fötterna men så går det när man sätter på sig högklackat ;)
Jag får helt enkelt skylla mej själv.
Idag är det dax att ta tag i det sista gällande julpyntningen.
Det får bli en lugn hemmadag idag :-)
Kram
1 dec. 2012
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)















