5 apr. 2012

Nit

Tur att man har tur i kärlek iallafall..

Glad påsk

4 apr. 2012

Påsknaglar

Lila ......

Stoooooort påskägg

Ledtråden till årets påskägg var en psalm.

Psalm nr 420 som man markerat vissa bokstäver i som skulle bilda platsen där påskägget var gömt.

Ordet vart testhörnan.

Där låg det här "lilla" påskägget.



Säkert minst 5 kg godis :-/

Jag föreslog att nästa års "psalm" skulle bli denna:

Den baddräktstid nu kommer,
när magen är för stor.
Då valkar bara sväller,
och celluliter gror.
Generande behåring,
lyfts fram i solens ljus.
Nej stranden verkar boring,
vi stannar inomhus.

De krav som sommar´n ställer,
förstör vår ledighet.
Vi sitter där å gnäller,
fy fan vad jag e fet.
Fast vem vill motionera,
när man kan sitta still.

Nej låt oss revoltera,
vi tar en godis till!



För en gbp-opererad så är det här inge vidare.....
Välkommen sockerkoma säger jag bara :-S

3 apr. 2012

Påskägg

Jag vill ha alternativt godis i mitt påskägg. Det kan bubbla.

Och det behöver inte ens ligga i ett påskägg.

Det går bra med cellofan runt bara =)

Vill man påska till det lite så kan man sätta en fjäder på glaset.

Den fyra dagars långa ledigheten ska firas ordentligt.

Den börjar på torsdag kl 12.00



ååååå vad jag längtar till torsdag ....

2 apr. 2012

Virkad poncho i beiget och brunt

Har visat den förr men visar den igen.

En poncho jag virkade förra året.
Den går i beige, grönt och brunt.




Over and out

Nu är det dax att fortsätta virka på min blå-vita poncho :-P

Virkad poncho i rosa och bruna toner



I did it again

Denna gången virkade jag i Drops Cotton Viscose.
Ett rätt knepigt garn att virka i för det delar sej lätt.

Men håll med:

Det blir tusan så snyggt! =)

1 apr. 2012

Potatis

Min man har hittat en potatis

Så himla rolig att han har varit tvungen att spara den.

Är nog bara en tidsfråga innan jag hittar den i vitrinskåpet.....



Det behövs inte mycket för att roa en karl.....

Högskoleprovet

Man kan göra en del av högskoleprovet på Aftonbladets hemsida.

Jag gjorde´t!

Fick 75%

Jag ska nog söka till högskolan nu.

Hur svårt kan det va?

Fast ja just de......

Bara man inte får mattefrågor.

Vem släckte lyset?

Earth hour.

Vilket påfund.

Jag släckte ner så det blev bäcksvart här hemma
och inte förrän 07.24, i morse, vart det ljust igen.

Det var då jag vaknade.
Free background from VintageMadeForYou