9 juni 2011

Fruktsallad

Fy fasen va gott!

I morrn är det jag som handlar äpplen, päron och vindruvor också! Och så en flara bubbel såklart.
Vilken härlig fredags eftermiddag det kommer att bli =)

8 juni 2011

Kusadasi


Nu har jag kommit hem från resan till Turkiet och Kusadasi.
Vi bodde på ett hotell som heter Korumar och ligger ca 2 km utanför Kusadasi "city".
Ett toppenhotell som jag varmt kan rekommendera. Vi hade all inclusive och maten och drickan var helt enormt bra!

Badbryggan på hotellet ser du ovanför och här under är den lilla lagunen som också fanns vid hotellet och beachbaren.

Det var lite jobbigt att bada och sola så ibland sökte man skydd i skuggan och vilade lite ;-P

Utsikten från hängmattan var ju inte så dum den heller....

Ett besök till Efesos gjorde vi också. Häftigt med en så gammal stad där man verkligen känner att man går på huvudgatan...


29 maj 2011

20-årig bröllopsdag...

...och resan går till Turkiet! :-)
På tisdag morgon kliver jag och min fantastiska man (var det verkligen jag som sa det där?) på planet till Izmir flygplats i Turkiet. Längtar verkligen! En vecka för oss själva på ett spa-hotell i Kusadasi ska vi ha. Vi ska tänka tillbaka på den dagen, för 20 år sedan, när vi stod i Grödinge kyrka framför prästen och sa ja till varandra. Inte anade vi då att vi fortfarande än idag skulle vara gifta !!
Det har varit med och motgångar, tuffa småbarnsår, sjukdomar och arbetslöshet men vi har lyckats kämpat oss igenom allt det tillsammans.
Jag fick frågan nyligen om hur man lyckas hålla ihop så länge?
Jag tror att det är viktigt att kunna skratta med och åt varandra. Bjuda på sej själv. Acceptera att den andra inte alltid tycker eller gör det jag, i mina ögon, tycker att man ska. Sen tror jag också mycket på att beröring är jätteviktigt. En klapp på kinden, en kram, en puss i pannan, en smekning på armen dagligen är viktigt. Ord som va fin du är idag eller den där tröjan klär dej är också uppskattning man behöver och som alla har rätt till att få. Att kunna lyssna på den andre partnern är också en form av uppskattning. Jag kan tex allt om kylmaskiner vid det här laget! ;) Kanske inte det mest intressanta men han vill dela det med mej och då är det klart att jag lyssnar.
Jag ska njuta av varje sekund vi får dela framöver och jag börjar nu!

Jag älskar dej min Kronblom!

Var rädda om varandra!

Och vad är nu detta??? Jo VÄDERKARTAN FÖR KUSADASI!!!!
wiiiiiiiiiii


Ha nu en jättebra vecka!

26 maj 2011

Mor- son 0-1



Klockan 07.33

Sonen (14 år) står i dörren på väg till skolan.

Mamman:
- Hej då gubben. Ha en bra dag i skolan nu och gör inget bus.
Son: - Nej då.
Mamman: -Du har väl borstat tänderna nu innan du går?

Sonen tittar på mamman och säger aaaaa...


Klockan 07.46 ankommer det ett sms till mammans telefon....
- Nej de har jag inte alls det förresten

Mamman: - Vadå??

Sonen: - Borstat tänderna....

Blir man nå trött eller?? SKITUNGAR!

Nu ska jag gå och lägga mej en stund för den här förkylningen som har barrikaderat sej i min kropp måste vara borta tills på tisdag när jag ska iväg till Turkiet!
Ha en bra dag alla!

10 maj 2011

7 maj 2011

Bröllop o bröllop o bröllop...

Nu haglar det av nykära människor som ska gifta sej =)
Själv firar jag snart min 20-åriga bröllopsdag =)

Har gjort ett par kort på beställning.
Ett skulle gå i svart vitt. Ville ändå ha med kärlekens färg som jag tror är röd *kliar mej i huvudet*


Använde mej av papper från Maja design (om jag inte minns fel). Stämpeln är från Panduro liksom ringarna. Rosor och blad från Inkido.
Lite bling så tyckte jag kortet var färdigt :)


Nu önskar jag er en helt fantastisk lördagkväll! Själv ska jag iväg och grilla med tjejerna och sen ut och svänga mina lurviga :)
Det blir en bra lördag det här ;)

1 maj 2011

10 apr. 2011

Kärleksknutar

När jag var på syfestivalen så såg jag så fina sjalar gjorda i kärleksknutar.
Var ju tvungen att prova såklart :-)

Har gjort två stycken till. En i turkost och en i vitt.
Blir fint till ljumma sommarkvällar det! ;)
Ha en helt fantastisk dag!
Själv ska jag gå ut och njuta av vårsolen.
Man blir ju så himla glad så man nästan spricker vetja!

9 apr. 2011

When words are not enough...


Love it!
Lattelördag och melodikrysset!
Sen lite solarium och efter det en prommis med svägerskan.
Kvällen kommer troligtvis tillbringas åt dans till Magnus Carlsson =)
Man ska inte klaga.........go with the flow....

5 apr. 2011

Att fira 20 år som gift....

...det måste väl innebära att frun får en sån här va?

(bilden lånad från Efva Attling)
Free background from VintageMadeForYou