8 aug. 2009

Man kan inte tro det!!

Titta vad som stod och väntade på mej när jag kom hem idag!!!



En alldeles ny blänkande gräsklippare!
Jag "råkade" köra sönder den gamla i morse....*ooops*.
Ja va fasen....det var ju en kantsten som var lite för hög och jag tänkte att om jag klipper den bara ett par cm så är den ju inte lika hög längre... ;-)
Sen kan man säga att gräsklippare vart "stendöd". Eller kanske att det var en sten som blev dennes död??*hmmm*
Iallafulla fall så vart jag mäkta förvånad när jag fick ett sms, från Kronblom, där det stod:
Nu har jag köpt en ny gräsklippare åt dej.
Ni var uppmärksamma på texten ÅT DEJ va?
Ja det är jag som klipper gräset här hemma.
Såg framför mej en begagnad handjagare från sopstationen faktiskt.
Men se va fel jag hade!
När jag såg den vart jag så glad och sa precis vad jag hade trott åt Kronblom.
Fick då till svar:
- ja men jag hade tänkte köpa en handjagare men kom på att om du av en eller annan anledning inte kan klippa någon gång så måste ju jag göra det och jag orkar inte klippa med handjagare....
*Suck*
*sjunger*
Säg är det konstigt att man längtar bort nån gång?

7 aug. 2009

Nämen.....

Man kan inte tro att det är sant!!!
*springer runt och tjoar och hoppar*
KOLLA HÄR!!!

*sjunger*....*och högt*,

Jag är så lycklig jag är så lycklig måndag tisdag onsdag torsdag fredag lördag söndag mé.......

6 aug. 2009

Mojomonday week 98

Har gjort ett bidrag till Mojomondays sketch week 98.



Använde mej av spillpapper jag hade hemma. Tycker mycket om det lila pappret som glänser. Det har "legat till sej" i lådan ett tag men nu tyckte jag det passade att använda det.
Se så fint det blänker :-)


Blommorna har jag stansat ut med retrostansen.

5 aug. 2009

Bara allmänt sådär....

Har inte gjort något nytt kort. Eller nu ljög jag. Men jag kan inte visa dom ännu bara. På jobbet är det rätt så lugnt även fast det är mer att göra denna veckan än det var förra. Varmt är det också vilket gör att man "såsar ihop" rätt bra framåt 14-tiden. Har bäljat i mej vatten för att försöka hålla vätskebalansen och har lyckats rätt bra idag tror jag.
En snabb middag när jag kom hem och sen var det en sväng ut i spåret igen.
Landade 1 timme senare i hammocken med data och mysdress och där sitter jag kvar än. Här kan jag sitta länge och lyssna på ljudet av fontänen i dammen... :-)
Rötterna som ligger runt tycker jag bara blir finare och finare.




Koppargräset har tagit sej mycket:


Det är kul att se hur det växer.

Ska bli ännu roligare att se hur det blir nästa år.
Apropå min mysdress..........den är såååå skön:



Och grön ;-)

Ha en bra kväll!

4 aug. 2009

Man vet att semestern är slut....

Man vet att semestrarna är slut och det har blivit liiiiite för mycket god mat och dryck,under den, när parkeringarna vid elljusspåren är fulla.

Ja....Lullan och Kronblom har också varit där.*chock*
Och ja.....vi sprang!! *chock chock chock*

Jag vågar just nu inte tänka på morgondagen. Tänkte ju ha på mej mina nya skor dessutom. Fast vid närmare eftertanke kanske det är bra för då tror ju alla att det beror på dom och inte joggingturen när jag stapplar runt på jobbet som en 90-åring med träben...

Ja...vi får väl se vad som händer. ;-)


Wish me luck!

3 aug. 2009

Blåsa på fingret

Ja tänk så det kan bli...
Jag tänkte bjuda på mej själv lite här nu. Vart ju ertappad på jobbet så då
kan jag ju lika gärna skriva om det här så Ni får veta vad jag är för en "filur".......
Jo så här då ra.....
Vi har ju byggt en damm.
Kronblom grävde lite men mest jag ...kanske...
Sen så fick Kronblom för sej att det skulle vara gräs runt dammen. Detta opponerades det friskt emot här hemma eftersom jag ville ha grus mellan skifferplattorna.
Men nej serrö....det gick inte.
Sagt och gjort. Gräs såddes.
Hur blir det när man klipper gräs mellan skifferplattor? Det går ju inte med klipparen så det blir till att ta trimmern.
Hur blir det med gräs i dammen då??
Jo mycket för det stänker ju gräs både till höger och vänster.
Vad händer om det kommer avklippt gräs i dammen?
Jo det blir alger fortare än annars såklart.

Ja vart vill jag komma?
Jo.....sussilull var ju ledig igår. Satt på altanen och lapade lite sol. Såg att gräset hade växt och det är dax att klippas.
Vad ser hon mer?
Jo att pelargonerna behöver ansas.
Lullan går in och hämtar saxen. Ansar pelargonerna. Går förbi dammen och tittar sej omkring....
Okej ingen där mer än jag.
Böjer sej lite försiktigt ner och tar ett klipp med saxen i gräset. Ställer sej upp för att kolla så det inte har kommit oväntat besök som står och undrar vad det är för idiot som klipper gräset med sax...
Ingen där...
Lullan fortsätter att klippa.
Det går ju som en dans. Till slut är gräset klippt och ingen har sett.
MEN......
på fingret. Pekfingret på knogen.....där är det en vattenblåsa i stil med globen.
Ja jag ljuger inte...
Den vattenblåsan går ju sönder för dagen hade ju bara börjat vetja.
På kvällen ska det blekas lite i håret. Utan handskar (förstår inte varför de skickar med såna...). Blekmedel i sår gör ont.
Very much ont....
Fingret svullnar och såret börjar blöda. Ja hur döljer man det?
Jag hann ju för f-n inte ens börja fika i morse på jobbet förrän den första frågade vad jag hade gjort på fingret.
Ja hela historien rullades upp. Jag kan ju inte ljuga!
Men nu har Jojje fått sej en skopa här hemma!
Antingen får han åka fort som f-n och köpa en håv eller så är det han som klipper gräset med sax nästa vecka.
Ja men det var det det.
Känns skönt att skriva av sej lite.

Som hämnd.....så skulle jag köpa ett par vita sandaler på rean....
De ser ut så här... *moooohahaahahha*

2 aug. 2009

Liljor


Liljor är väl bland det finaste som finns?
Jag köpte två olika när vi planterade runt dammen och den ena av dom har lyckats blomma redan denna sommar.
Den vart rosa. Ska bli spännande att se färgen på den andra. Synd bara att det måste gå en hel vinter emellan.....

Barnlediga

Ja vad gör man när man är barnledig en hel helg.
Jo somnar kl 22.15 på fredagen och går på thairestaurang och kollar på
film på lördagen. Sommaren med Göran vart det och den kan rekommenderas.
Jag har inte mycket till övers för Hey Baberiba men detta var riktigt bra.

Tanken var att vi skulle åka in till stan på fredagen men Kronblom (ni vet han jag är gift med) hade ju semester och "orkade" inte. Han ville tom ta bilen till videobutiken och hyra film. Men då satte lullan ner klackarna i golvet!
Här ska promeneras! Till saken hör att vi har väl kanske 200 meter till videobutiken och då kan ni ju tänka er statusen på min man.....nej..han hade inte alla indianerna i kanoten (som Mona uttrycker det).
Sagt och gjort.
Filmen på fredagen vart Wallander Skulden. Inte den bästa av de filmerna men ändå en av de bättre.

Idag är det så fint väder! Var uppe med tuppen och tog en rask promenad. Nej inte jag och Kronblom utan jag och stavarna. Man har betydligt mer utbyte med dom en söndagmorgon än Kronblom.
Nu ska jag lägga mej i hammocken och fortsätta läsa på Svinalängorna.
Ha en bra dag!

1 aug. 2009

Kort till kortinspiration lime och guld

Så har andra utmaningen hos kortinspiration börjat.
Denna gång var det att göra ett kort i lime och guld. Riktigt klurig utmaning faktiskt. Jag använde mej av ett limegrönt cardstock till kortgrunden.
Sedan gjorde jag en fotomatta i vitt och en i svart.

Bakgrunden på det stämplade gjorde jag av torrchalks. Stämplade först blommotivet en gång och färglade med lime. Sedan stämplade jag motivet ytterligare en gång fast med svart för att få det första att se ut som en skugga av det översta.
På blommorna duttade jag lim och lade sedan på små små guldkulor som jag köpt på panduro för flera år sedan.

Fjärilen är utstansad i shapeabilities. Lite guldpärlor och saken var biff! Kortet var klart!
Jag embossade hela kortet runt kanterna med gold för att få ytterligare en effekt.

Så där ja! Det var mitt kort det.
Nu vill jag se ditt så skynda dej in på kortinspiration och var med. Det är så himla kul att se Era bidrag för det är ju även dom som inspirerar mej.
Vi ses!

En helt vanlig lördag


Såja....nu hoppas jag att ni inte fuskar genom att skriva av mej.....*hihi*
Kan tipsa er om att L3 börjar på Em......
Ha en bra lördag!
Äh shit....dubbeln som kom nu var svår....trodde det var vi sätter oss i ringen men icke sa nicke!
Free background from VintageMadeForYou